Ofte stilte spørsmål (FAQ)

01. Hva er leveringstiden?

Vår leveringstid er på mellom 8 og 12 uker. Husk at det er fint å være tidlig ute da det i perioder kan være lengre ventetid.

 

02. Kan man få produktene levert hjem eller på hytta?

Ja alle våre produkter kan leveres over hele landet.

 

03. Hva er prisen på frakt og transport?

Pris på frakt beregnes ut ifra adresse. Ta kontakt for nøyaktig pris

 

04. Har dere varer på lager?

Vi har dessverre veldig lite ferdige varer på lager, da stort sett alle produkter blir produsert til hver enkelt kunde.

 

05. Jeg vil hente produktet selv og spare frakt, når kan jeg hente?

Det er i hovedsak utlevering av varer på fredag hver uke. Det kan i noen tilfeller avtales andre dager. Kontakt Vareutleveringen

 

06. Kan jeg velge en annen farge enn i sortimentet?

Våre Antikk farger kan kun leveres fra sortimentet. Disse fargene er spesielt utviklet for å få riktig patina, og andre farger vil derfor ikke gi et godt resultat. I serien Klassisk kan alle farger produseres. Oppgi din NCS fargekode ved bestilling. Vær oppmerksom på at ved valg av spesialfarge tilkommer det et pristillegg

 

07. Jeg ønsker å se produktene deres. Har dere en utstilling?

Vi har et Showroom. Ta kontakt for avtale

 

08. Hvem forhandler produktene deres?

Vi har hovedsakelig ingen forhandlere, kun utvalgte samarbeidspartnere. Alle våre produkter distribueres leveres direkte fra oss.

 

09. Kan jeg kjøpe reservedeler?

Vi har dessverre ikke mulighet til å selge reservedeler som håndtak, småvarer og lignende.

 

10. Hva koster deres produkter?

Priser er oppgitt i prisliste, se dokkamobler.no/prislister

 

11. Hva er prisgruppe 1 og 2?

Prisgruppe 1 er produkter med fargevalg fra Umbra og Antikk Mørk fargeserie.

Prisgruppe 2 er produkter med fargevalg fra Antikk lys og Klassisk fargeserie.

 

12. Har dere benkeplater i stein?

Vi fører dessverre ikke benkeplater i stein.

 

13. Kan dere lage møbler på spesialmål?

Vi lager mye spesialprodukter og det koster stort sett ikke noe ekstra, ta kontakt for mere informasjon.

 

14. Jeg har servant, kan jeg bruke dette på deres baderomsmøbler?

Ja det kan du, men vi tilpasser og skjærer ut hull kun til vasker levert fra oss.

 

15. Jeg ønsker deler av en baderoms innredning, er dette mulig?

Det er mulig, men vi anbefaler våre komplette baderomsmøbler.

 

16. Hva koster et kjøkken?

Pris på kjøkken er individuelt, så for å få en nøyaktig pris må kjøkkenet prosjekteres og prises i hvert tilfelle.

 

17. Hvilke hvitevaremerker har dere?

Til våre kjøkken leverer vi hvitevarer fra Electrolux Home Products Norge med merker som AEG, Electrolux og Zanussi.

 

18. Har dere sorte blandebatterier til kjøkken?

Ja det er mye å velge mellom, se dokkamobler.no/prislister/kataloger

 

19. Jeg skal ha en hjørnemontert familiekøyeseng, hvordan definerer jeg hjørne?

Hjørne defineres fra hvilket hjørne sengen plasseres til, sett fra endegavl på sengen. Her er en link til PDF som viser eksempel på hjørnedefinisjon.

 

20. Har dere sengefronter?

Flere av våre serier kan leveres som en vegg til vegg modeller.

 

21. Kan man ha sengeskuffer i fronten av dobbeltsengene?

Det er mulig, men anbefales ikke på grunn av midtdrageren i senga og det visuelle. Husk at våre sengeskuffer er store og har man mer enn 30 cm fra sengesiden til vegg kan man fint benytte sideskuffer.

 

22. Jeg har en rammemadrass, kan denne bygges inn i en av deres sengemodeller?

Det er mulig, men vi må ha eksakte yttermål på din ramme madrass.

 

23. Hvorfor må jeg betale forskudd?

Det er for å bekrefte at du ønsker varene, da er vi sikre på at vi kan starte produksjon av din bestilling. Gjøres dette bestillingsdato garanterer vi leveringsdato, om du ikke bekrefter skyves den til side så andre bestillinger kommer inn.

 

24. Kan fakturaen deles?

Vi har dessverre ingen tjenester for betalingsutsettelser eller oppdeling.

 

25. Betaler jeg på forhånd eller hos dere?

Vi sender deg faktura når varene er ferdige, du betaler faktura før henting/levering.

 

26. Det har kommet en skade på min vare under frakt, hva gjør jeg?

Ta kontakt med kundeservice så skal vi hjelpe deg.

 

27. Jeg ønsker et annet håndtak enn dere har, kan jeg bruke det?

Du kan bruke andre håndtak, men da må det monteres av kunden selv.

 

28. Jeg ønsker å kjøpe flere håndtak eller hengsler?

Vi selger dessverre ikke hengsler eller håndtak løst. Er et av dine hengsler eller håndtak på ditt nye møbel ødelagt. Send oss bilder og du får nye tilsendt av oss.

 

29. Min benkeplate er slitt, kan dere behandle denne på nytt?

Ja det kan vi, du må da levere inn denne til oss og vi kan hjelpe deg. Du kan også bestille reparasjonssett og behandle og vedlikeholde selv. Se dokkamobler.no/vedlikehold

 

30. Hvordan får dere til deres antikke serie?

Våre møbler blir behandlet i flere ledd for å kunne få den riktige patinaen. Man får dessverre ikke til dette så lett hjemme.